Arhiva Contact Despre noi Link-uri
 Stiri
 

 

 

Arhiva
Contact
Despre noi
Colaboratori

Titlurile principale

NOSTRA AETATE
Apologetica
Teologie
Discutii Forum
Site-uri Baptiste
Istorie
Pastorala
Articole
Proiectul Betania
Arta Crestina
Stiri
Posta Redactiei

 

 

 

 

Pagina de ştiri baptiste

 

BPNews

 

AGENŢIA DE PRESĂ A CONVENŢIEI BAPTISTE DE SUD

 

 

Istoria Baptistă evidenţiază disciplina bisericii

Mar 26, 2007 by David Roach

 

NASHVILLE, Tenn. (BP) – Anterior secolului trecut Baptiştii „au practicat disciplina bisericii pe o scară largă” şi au privit practica drept parte normală a vieţii bisericii, conform profesorului de istorie baptistă, Greg Wills.

 

Intre 1781 şi 1869, de exemplu, „Baptiştii au exclus mai mult de 40.000 de membrii doar în Georgia”, a notat Wills, director al Centrului pentru Studiu al Convenţiei Baptiste Sudice la Southern Baptist Theological Seminary, într-un eseu din 2001 despre „Polity: Biblical Arguments on How to Conduct Church Life” (Statala: Argumente Biblice despre Cum să Conduci Viaţa Bisericii) editată de Mark Dever.

 

„În lungul naţiunii în această perioadă ei au exclus intre unu şi două procente din membrii lor în fiecare an. Însă numărul de procese din biserică era tot mai mare. Numai jumătate dintre ofensatori au primit excomunicarea. Baptiştii în medie au disciplinat intre trei şi patru procente din membrii lor”, scria Wills.

 

Baptiştii în general au exercitat disciplina la întâlnirile de conferinţă lunară de sâmbăta, a notat Wills. La astfel de întâlniri membrii bisericii acuzau pe ofensatori de păcate specifice. Cei acuzaţi îşi mărturiseau de obicei vina. Însă atunci când acuzatul ori nega vina sau era absent, biserica numea un comitet care să investigheze materia. Comitetul raporta descoperirile sale la o întâlnire ulterioară şi recomanda un verdict şi sentinţă. Membrii votau apoi asupra verdictului şi pedeapsa dacă ofensatorul era găsit vinovat.

 

Bisericile în general au impus ori avertismentul sau excomunicarea asupra ofensatorilor care erau vinovaţi, nota Wills. Mulţi dintre membrii excomunicaţi îşi menţineau pietatea şi eventual erau restauraţi în cadrul membriei bisericii, scria el, notând că Baptiştii au urmat procesul subliniat în matei 18 pentru disciplina bisericii.

 

„Baptiştii au căutat să restaureze pe ofensatori la sfinţenie”, scria Wills. „Ei credeau că disciplina bisericii ajuta pe credincioşi să învingă păcatul şi ispita”.

 

Câteva documente din generaţiile trecute de Baptişti confirmă faptul că disciplina era o normă printre Baptişti, în general, şi Baptiştii Sudici, în particular, până în secolul 19.

 

„Un Sumar al Disciplinei Bisericii”, scris de Charleston Baptist Association în 1774, argumentează că Biblia prescrie trei „condamnări” pentru „membrii rebeli şi nevrednici” – mustrarea ori avertismentul, suspendarea şi excomunicarea. Variatele condamnări trebuiau să fie aplicate depinzând de severitatea ofensei, conform documentului.

 

Scopurile disciplinei bisericii sunt „slava lui Dumnezeu”, „de a purifica biserica şi de a o păstra fără infecţie”, de a curăţa biserica de imoralitate şi doctrine false şi „bunul persoanelor excomunicate”, spune documentul.

 

William B. Johnson, primul preşedinte al SBC, a argumentat într-un eseu din 1846 că Scriptura cere disciplina bisericii.

 

„În relaţie faţă de această parte a disciplinei unei biserici (excluderea membrilor disciplinaţi), este important să înţelegem că, o atenţie adecvată faţă de exerciţiul ei este indispensabil spre bunăstarea trupului”, scria Johnson. „Şi mai apoi, că prin supravegherea celor credincioşi, vigilenţi dintre conducătorii bisericii şi datoria membrilor, necesitatea exerciţiului ei poate fi, pe cât de posibil, prevenit”.

 

Patrick Hughes Mell, un fost preşedinte al SBC precum şi al Georgia Baptist Convention, a prezentat un sumar detaliat al procedurii de disciplină pentru ofensele publice şi private în tratatul său din 1860, „Disciplina de Corecţie a Bisericii: Cu o dezvoltare a principiilor Scripturale pe care este bazată”.

 

„Vederile care sunt prezentate în următoarele pagini sunt cele ce au fost susţinute de bisericile Baptiste din vremurile străvechi”, scria Mell în prefaţă. „Autorul încearcă să facă nimic mai mult decât să prezinte sentimentele Părinţilor noştri, şi să îi apere prin a arăta că sunt susţinuţi de Scripturi”.

sus

horizontal rule

Ce este nou?

Grup de Discuţii Apologetică - te poţi abona şi scrie mesaje care să fie dezbătute, discutate în acest grup de către membrii săi.

 

Forum - actualizat şi diversificat, securitate crescută, caracteristici de ultima ora

 

CHAT Creştin! - aici intri dacă vrei să discuţi cu prietenii sau să îţi faci prieteni noi. Teme diverse.

 

Pe pagina de Resurse Baptiste a site-lui, veţi găsi o serie de subiecte de studiu:

 

Apologetică

Biografii

Etică

Istorie Creştină

Scrieri Primele Secole

Teologie Sistematică

 

Pe pagina de Teologie Sistematică puteţi găsi o serie de articole la subiectele doctrinare despre:

 
HRISTOLOGIE (doctrina despre persoana lui Isus Hristos)
 
PNEUMATOLOGIE (doctrina despre Duhul Sfânt şi alte duhuri)
 
ANTROPOLOGIE (doctrina despre om, aşa cum a fost creat el)
 
HAMARTIOLOGIE (doctrina despre păcat)
 
SOTERIOLOGIE (doctrina despre mântuire)
 
BIBLIOLOGIE (doctrina despre Biblie)
 
COSMOLOGIE (doctrina despre creaţie şi istorie)
 
ECLESIOLOGIE (doctrina despre trupul lui Hristos - Biserica)
 
ESCATOLOGIE (doctrina despre lucrurile viitoare - sfârşitul)
Newsletter gratuit!

Apasă aici dacă doreşti să primeşti lunar pe email notificări despre apariţia următorului număr al Publicaţiei de Apologetică

 

 Înapoi Înainte 
Copyright © 2003-2006 Vox Dei Baptist Ministries. Toate drepturile rezervate