Hartă Site Contact Despre noi FORUM
 Pastorală
 

Octombrie 2005
Arhiva editurii
Caută în site

Cuprins Publicaţie
NOSTRA AETATE
Apologetică
Teologie
Istorie
Pastorală
Cartea Creştină
Pagina de Umor
Proiectul Betania
Mass-Media
Ştiri
POŞTA REDACŢIEI

Colaboratorii

 


Pagina Pastorală

 

 

Ce spune Biblia despre acoperirea capului la femei? Este aceasta o poruncă pentru biserica de astăzi? Acestea sunt întrebările la care încercăm să răspundem prin intermediul celor 3 articole prezentate în această lună, care analizează din puncte diferite chestiunea acoperirii capului la femei, aşa cum apare din textul apostolului Pavel, 1 Corinteni 11.

 

Ceea ce contează pentru Pavel nu este aparenţa exterioară, ci autoritatea cuiva în Domnul, inclusiv a unei femei. În timp ce recunoaşte diferenţele dintre bărbaţi şi femei asociate cu era prezentă ca cea percepută de Pavel, în Domnul şi în particular în capacitatea profetică, ei sunt aceiaşi. Totuşi, această interpretare se potriveşte cu atitudinile lui Pavel din altă parte atât faţă de viaţa interioară relativă faţă de lucrurile incidentale, cât şi faţă de femei: nu este nici parte bărbătească şi nici femeiască în Hristos (Galateni 3:28); cu toate acestea credincioşii sunt încă în conformitate cu Legea despre căsătoria pământească şi sexualitatea (de exemplu, 1 Corinteni 5-7 şi Efeseni 5:21-33). Interpretat şi transpus astfel, originalul lui Pavel ar putea fi cel puţin recuperat după ce a fost distorsionat în câteva generaţii de după apostoli.

horizontal rule

Dacă sunteţi interesaţi să ne sugeraţi subiecte de studiu,

o puteţi face pe adresa misiunii.

 

Orice comentariu poate fi trimis la adresa:
apologetics@voxdeibaptist.org

horizontal rule

Învelitoarea capului la femei

Argumente din diferite puncte de vedere

 

 

Ce este acoperitoarea capului în 1 Corinteni 11 - Termenul din v 16, sunhvqeian, este cel mai maleabil dintre cele două. În general el are de a face cu un obicei. Cuvântul este folosit doar de trei ori în Noul Testament (aici, Ioan 18:39 şi 1 Corinteni 8:7). În Ioan 18 în special termenul pare să transmită doar o practică nobilă pentru a conchide că obiceiul din Ioan 18 era înrădăcinat în tradiţia orală evreiască şi de aici, pentru evrei, ridicat la statutul de lege obligatorie (ceva înrudit cu ţapul ispăşitor), nu avem nici o dovadă că acesta este cazul. Morris spune că practica este „învăluită în mister.” Totuşi, aceasta poate să se refere la Pesachim 8.6 (în Mishnah), dar acest lucru este problematic. Cu toate acestea, pur şi simplu noi nu avem suficiente dovezi pentru a concluziona că acesta era un obicei obligatoriu. Întâi Corinteni 8:7 este similar. Noii convertiţi care erau mai înainte obişnuiţi cu idolii trebuie să fie trataţi cu mănuşi de copii când vine vorba de chestiunea cărnii oferite idolilor. „Obiceiul” lor – pe care ei, ca creştini, cumva încă îl păzesc – nu este ceva pe care Pavel îl susţine. Cu siguranţă el mai degrabă ca toţi dintre ei să fie creştini puternici şi să nu aibă un astfel de obicei. De aici, obiceiul aici nu este obligatoriu. El este unul născut din preferinţă sau atitudine personală. Însumat, când cineva se uită tocmai la 1 Corinteni 11:16, s-ar putea face un bun caz din faptul că practica femeilor din biserica primară de a purta o acoperitoare a capului se poate să nu fi fost mai mult decât un obicei al unei comunităţi largi. Totuşi, o dată ce v 2 este examinat, este evident că v 16 spune mult mai mult. [detalii...]

 

Pavel şi capul femeii - Cheia iniţială pentru a înţelege mai bine pasajul este cuvântul grec akatakalyptos, pe care cele mai multe traduceri ale noastre îl redau ca „dezvelit” (versiunea NRSV) sau „descoperit.” În Levitic 13:45, totuşi el spune că o persoană care are „lepră” trebuie să semnalizeze acea stare lumii stând murdară şi cu părul „ne-pieptănat” - akatakalyptos. Sunt destul de sigur că acest cuvânt nu este nicăieri altundeva folosit în Biblie decât în traducerea Septuagintă (greacă) a lui Levitic şi 1 Corinteni. (De exemplu, când versiunea NRSV spune că Noe era „descoperit,” Septuaginta spune că el era gol.) Akatakalyptos de fapt înseamnă „descoperit” – rădăcina cuvântului este kalypto, a acoperi, plus prepoziţia kata, sau „până jos,” plus negaţia a­-. Totuşi, trebuie să ne amintim că în majoritatea locurilor din lumea antică Mediteraneană, de fapt toate femeile adulte purtau acoperitoare ale capului tot timpul. În Palestina evreiască, dacă un bărbat care nu era soţul tău sau un membru intim al familiei tale îţi vedea părul desfăcut, soţul tău avea motive legale pentru divorţ! [detalii...]

 

Un comentariu asupra 1 Corinteni 11:2-16 - 1 Corinteni 11:2-16 este atribuit Apostolului Pavel şi lui Sosten, „fratele” (1:1)*, dar se crede a fi compunerea doar a lui Pavel (notaţi persoana întâia singular din versetele 11:2-3), adică, doar dacă autoritatea Paulină nu este totodată provocată. Acesta este notoriu pentru a fi unul din cele mai dificile pasaje din Biblie de interpretat, dar nu cel din urmă deoarece la fiecare câteva puncte acesta poate însemna ceva total diferit, chiar opus faţă de lucruri. totodată este scris răspândit şi plin de joc de cuvinte (mai ales jocuri de sensuri de cuvinte, uneori chiar peste limbi); acesta este plin de aluzii, obscur din punct de vedere retoric, destul de interactiv cu o audienţă specifică a cărei părţi de conversaţie este pierdută, şi rezistentă faţă de încercările de a produce un sens din acesta, fie datorită unui sens coerent sau a unuia corespunzător realităţii, cel puţin după cum se interpretează în mod obişnuit. În plus, acesta este şi a fost de mult susceptibil în mod specific faţă de citirile anacronice, mai ales din partea supremaţiei masculine; şi acesta este interpretat adesea, chiar şi astăzi, sub stăpânirea schimbărilor seismice din atitudinile faţă de femei şi sexualitate care au avut loc în generaţiile ulterioare de după Apostoli. Atitudinile moderne şi post-moderne faţă de culturi, obiceiuri şi tradiţii complică lucrurile; căci autorul fără îndoială că a cântărit astfel de lucruri conform preocupărilor lor – grija lor cu legea provincială romană, de exemplu – care nu este în conformitate cu grijile noastre destul de diferite. [detalii...]

sus

 


Ce este nou?

Pagină de căutare!

Prin intermediul acestei pagini ai posibilitatea de a căuta diverse articole, subiecte de interes, precum şi pasaje din Scriptură. Apasă aici!

 

CHAT Creştin! Aici poţi să vorbeşti online pe teme de Apologetică, Teologie sau să îţi faci prieteni noi. Tot ce trebuie să faci e să intri cu un user (de preferinţă numele tău mic) apăsând aici.

 

FORUM de discuţii pe teme Teologice, Apologetice şi discuţii libere! [apasă aici pentru detalii]

 

Pe pagina de Resurse Baptiste a site-lui, veţi găsi o serie de subiecte de studiu:

 

Apologetică

Biografii

Etică

Istorie Creştină

Scrieri Primele Secole

Teologie Sistematică

 

Pe paginile fiecărui subiect de studiu găsiţi o serie de articole de interes.

 

Pe pagina de Teologie Sistematică puteţi găsi o serie de articole noi la subiectele doctrinare despre:
 
HRISTOLOGIE
(doctrina despre persoana lui Isus Hristos)
 
PNEUMATOLOGIE
(doctrina despre Duhul Sfânt şi alte duhuri)
 
ANTROPOLOGIE
(doctrina despre om, aşa cum a fost creat el)
 
HAMARTIOLOGIE(doctrina despre păcat)
 
SOTERIOLOGIE
(doctrina despre mântuire)
 
BIBLIOLOGIE
(doctrina despre Biblie)
 
COSMOLOGIE
(doctrina despre creaţie şi istorie)
 
ECLESIOLOGIE
(doctrina despre trupul lui Hristos - Biserica)
 
ESCATOLOGIE
(doctrina despre lucrurile viitoare - sfârşitul)
 
Apasă pe titluri pentru a accesa paginile cu aceste subiecte
Newsletter gratuit!

Apasă aici dacă doreşti să primeşti lunar pe email notificări despre apariţia următorului număr al Publicaţiei de Apologetică

 

Cartea de Oaspeţi

Apasă aici dacă doreşti să semnezi sau să citeşti Cartea noastră de Oaspeţi.

 

Citeşte Biblia online!

Citeşte Biblia Online!


 Înapoi Înainte 
Copyright © 2003 Vox Dei Baptist Ministries. Toate drepturile rezervate