Arhiva Contact Despre noi Link-uri
 Discutii Forum
 

 

 

Arhiva
Contact
Despre noi
Colaboratori

Cuprins Publicaţie
NOSTRA AETATE
Apologetica
Teologie
Discutii Forum
Istorie
Pastorala
Cartea Crestina
Eseuri Crestine
Umor
Marturisiri
Proiectul Betania
Pagina Femeii
Mass-Media
Stiri
Lectura Crestina
Posta Redactiei

 

 


Pagina de Discuţii de pe Forum

 

 

 

Ce înseamnă Baptist?

 discuţii preluate de pe forumul Baptistnet

 

Martie 20, 2005

 

De la Costache Grigore

 

Caius, sa zicem ca ce ai afirmat tu este adevarat ,in paragraful de mai sus unde spui;Acest om trezit,s.a.m.d pina la cuvintul dealungul veacului".Ce trebuie sa faca un om incontinuare, ramine la nivelul acesta sau merge mai departe. Si cum?.

horizontal rule

Draga Grigore,

 

Nu stiu exact la ce te referi cind imi pui intrebarea: Ce trebuie sa faca un om incontinuare???

 

Stiu ca dusmani Harului, au rastalmicit intelesul acestui cuvint, folosind sinonime la fel ca si in discutia cu Ana la mere si portocale, amindoua fiind fructe. Din pacate teologia nu merge pe sinonime si ghicite, iar Cristos nu ne-a lasat sa ghicim Harul.

 

Un om nascut din Dumnezeu, pecetluit cu Duhul Sfant primeste din partea Duhului niste daruri Spirituale, care sa fie folosite spre folosul altora. La 1 Corinteni 12:7 scrie:

 

„Si fiecaruia i sa da aratarea Duhului spre folosul altora.”

 

Darurile duhovnicesti sunt spre folosul altora in contextul Bisericii lui Cristos. Viata unui om intors la Dumnezeu ajunge sa fie o viata predata lui Cristos. O viata predata lui Cristos incepe procesul asemanarii dupa chipul lui Cristos care este facuta de Duhul Sfant. Acesta schimbare, este un proces continu de sfintenie care dureaza pina la mergerea la cer sau la venirea Sa, care eveniment ajungi sa-l experimentezi mai intii.

 

Acest om nascut din nou traieste prin credinta, cea ce inseamna ca faptele credintei trebuiesc sa fie vazute si recunoscute de fratietatea in care traieste. Iacov ne scrie in epistola sa:

 

„Tot asa si credinta: daca n’are fapte este moarta in ea insas.” (Iacov 2:17)

 

Omul pe calea sfinteniei ajunge sa traiasca prin credinta, faptele credintei fiind semnul apartenentei la Cristos. Avind in vedere ca omul nu traieste pe bijbiite si nu este pus in situatia de a ghici ce trebuie sa faca (care fapte trebuie un credincios sa le faca), Pavel scrie Efesenilor ca faptele bune sunt pregatite mai dinainte:

 

„Caci noi sintem lucrarea Lui, si am fost ziditi in Hristos Isus pentru fapte bune, pe care le-a pregatit Dumnezeu mai dinainte, ca sa umblam in ele.” Efeseni 2:10

 

Planul lui Dumnezeu a prevazut nu numai calea mintuirii prin har, dar si trairea prin faptele credintei, pregatite mai dinainte de Dumnezeu. Mai departe nu stiu care este chemarea si planul pe care Dumnzeu il are pentru viata fiecaruia, insa fiecare dintre copii Sai are chemarea Mintuiri si o cale pe care trebuie sa mearga, facind faptele credintei in vederea zidirii Bisericii Domnului.

 

Ca copil a lui Dumnezeu, nascut din nou, trebuie sa ajungi sa-ti cunosti darurile primite. Fiecare madular din trupul lui Cristos are o responsabilitate bine definita. Cununile cerurilor pe care omul lui Dumnezeu o sa le primeasca in vesnicie, depind de umblarea si implinirea voiei Sale. Fiecare credincios trebuie sa-si gaseasca locul si responsabilitatea la care a fost chemat. Domnul sa ajute pe fiecare dintre cei alesi ai Sai sa umble pe caile Sale pina la venirea Sa.

 

Coram Deo!

 

Caius Obeada

Apologet Baptist

 

www.voxdeibaptist.org

www.voxdeibaptist.com

horizontal rule

Martie 21, 2005

 

De la ANA

 

Citeva puncte din teologia calvinista a lui ...Calvin, daca Caius le-a enuntat corect:

1. "Inainte ca omul sa se fi nascut in pintecele mamei Sale, Dumnezeu deja face o alegere spre mintuire".

2. omul "nu trebuie sa fac nimic ca sa fiu Mintuit".

3. "Omul nu are NICI o parte de responsabilitate in ce priveste alegerea lui Dumnezeu".

4. "...fara ca omul sa aiba o IOTA de responsabilitate".

5. "Dumnezeu care a facut alegerea din vesnicii, intiatiaza nasterea din nou la PROPRIA INITIATIVA, la vremea potrivita". (aici citatul este nitel ambiguu: de a cui "initiativa" e vorba? Presupun ca a lui Dumnezeu, de vreme ce omul nu are o "iota de responsabilitate")

6. omului "ii este imposibil sa refuze harul lui Dumnzeu de viata vesnica".

 

Explicind sinergismul, Caius (Calvin?) se contrazice. Iata cum:

(a) "Acest termen care inseamna „a lucra impreuna” este folosit in procesul Mintuirii sa explice RESPONSABILITATEA omului dupa nasterea din nou".

Caius a afirmat mai sus, la punctul #4, ca omul nu are "o iota de responsabilitate"; ar trebui sa se decida: are omul responsabilitate sau nu? Cind are si cind nu are?

 

(b) "Un om „trezit” sau „nascut din nou” are RESPONSABILITATEA acceptarii lui Cristos in viata sa ca Domn si Mintuitor".

Apare din nou "responsabil;itatea" omului de a FACE ceva. E musai (mandatoriu) sau "acceptarea" este oprionala?

Conform punctului #1 de mai sus, reiese ca omul NU are nici un fel de responsabilitate, de orice natura, de vreme ce Dumnezeu l-a ales deja, inainte ca acesta sa se nasca. Poate omul schimba planul lui Dumnezeu? Vezi punctul #6 de mai sus.

 

(c) "Acest om trezit, nascut din nou, in urma RECUNOASTERII pacatului.."

Cu recunoastere sau nu, omul, dupa teoria lui Calvin, tot mintuit ramine: este ALES inainte de a se naste de catre Dumnezeu (#1), nu trebuie sa faca NIMIC ca sa fie mintuit (#2), nu are nici o RESPONSABILITATE in alegerea lui Dumnezeu (#3), ii este IMPOSIBIL sa refuze harul lui Dumnezeu (#6).

Deci fie ca recunoaste ceva sau nu, cel ales de Dumnezeu tot ales ramine. Asa, de complezenta, se poate face ca alege si el ceva, dar ce alege el nu schimba nimic din situatia in care este; tot ales ramine (dupa teoria lui Caius-Calvin).

 

(d) "Acest om trezit, nascut din nou, in urma RECUNOASTERII PACATULUI , si CERINTEI ca Cristos sa intre in viata sa, DEVINE un copil al lui Dumnzeu".

Din cele de mai sus se intelege ca Dumnezeu, nu omul, alege. Omul nu "trebuie sa faca nimic ca sa fie mintuit" (#2) si nu are "o iota de responsabilitate" (#4); Dumnezeu face alegerea inainte ca omul sa se fi nascut (#1)

 

Asta e schizofrenie, Caius.

Daca il copiezi corect pe Cal;vin, acesta a fost schizofrenic, fara doar si poate. Sau satanizat.

Ia sa vedem, care din astea doua:

Calvin, cu Biblia in mina, si-a ars pe rug oponentii religiosi si politici; a inecat in riu prostituatele (intru "curatirea morala" a Genevei) gravide si pe ibovnicii lor. Geneva a fost sub teroare in timpul lui.

Asta a fost Calvin, de a carui teologie este Caius atit de mindru! ("In ce ma priveste eu sunt de orientare Calvinista" - caius)

 

Lord have mercy!

 

1. "Viata unui om intors la Dumnezeu ajunge sa fie o viata predata lui Cristos". (caius)

 

Frumos din partea omului care face asta, dar nu e musai, de vreme ce Dumnezeu il alege inainte ca acesta sa se fi nascut (conform teoriei calviniste a lui caius). Ajunge in cer si fara o viata predata, nu-i asa? (de vreme ce Dumnezeu il alege, daca il alege - altii nu sunt atit de norocosi ca si el)

 

2. " Acesta schimbare, este un proces continu de sfintenie care dureaza pina la mergerea la cer sau la venirea Sa.."

 

Acest proces de sfintenie, foarte meritoriu in sine, devine, dupa teoria lui Calvin-caius, total optional; ceva ce nu e musai; se poate si fara. Sa stea omul relaxat si fara griji ca tot se va sfinti omul in Imparatia lui Dumnezeu.

 

3. "Viata unui om intors la Dumnezeu ajunge sa fie o viata predata lui Cristos".

 

Daca ii este convenabil; sa zicem daca este sef de seminar, de ce nu?

Si fara viata predata lui Hristos, omul care este ales, este al;es inainte ca el sa se nasca; nu are ce face mai mult. Asta dupa teoria lui Calvin-caius.

 

4. "Acest om nascut din nou traieste prin credinta, cea ce inseamna ca faptele credintei TREBUIESC sa fie vazute si recunoscute de fratietatea in care traieste".

 

(a) TREBUIESC?!!

 

(b) Fie ca omul ALES traieste prin credinta sau nu, tot ALES inainte de a se naste este, si cum omului "ii este imposibil sa refuze harul lui Dumnzeu de viata vesnica" (#6), nu are ce pierde, indiferent de cum traieste. Putin conteaza daca faptele pe care le face, daca vrea sa le faca, ii sunt recunoscute de frati asu nu. Noua, cu a brinzei zece, vorba romanului.

Asta dupa teoria lui Calvin- caius.

 

5. "Omul pe calea sfinteniei ajunge sa traiasca prin credinta, faptele credintei fiind semnul apartenentei la Cristos".

 

Cu semn de apartenenta sau fara, omul care este ALES inainte de a se naste de Dumnezeu (#1), tot ales ramine, de vreme ce e ales de Dumnezeu!

Probabil din aceste motive, unii baptisti infocati, nici nu se dau in vint sa "arate" ceva celor din jur. Merge si fara semne de apartenenta!

 

6. " Avind in vedere ca omul nu traieste pe bijbiite si nu este pus in situatia de a ghici ce trebuie sa faca (care fapte TREBUIE un credincios sa le faca)".

 

(a) cum adica TREBUIE sa faca fapte?!!

Ai uitat ca omul e ALES inainte de a se naste (#1) si ca "ii este imposibil sa refuze harul lui Dumnzeu de viata vesnica" (#2)?

Poate face fapte bune daca vrea, dar nu TREBUIE, nu e musai! Calvinist esti tu sau ce?! (Calvin trebuie ca se rasuceste in mormint daca te aude ca TREBUIE sa faci fapte!)

 

(b) Fie ca omul bijbie sau nu, ghiceste sau nu, tot ALES este (care este). Chiar asa, CARE ESTE ales?!

Care esti tu ala, norocosule?! (hai, da-te pe fata sa te vedem si noi si sa te invidiem!)

 

7. "Planul lui Dumnezeu a prevazut nu numai calea mintuirii prin har, dar si trairea prin faptele credintei, pregatite mai dinainte de Dumnezeu".

 

Daca as fi calvinista, as zice ca asta nu e FAIR!

Dumnezeu alege (eu nu pot face NIMIC), Dumnezeu pregateste si faptele bune in care sa umblu. Unii sunt norocosi, asta este!

De ce oare, totusi, Dumnezeu va chema la judecata pe cei ce nu L-au ales, de vreme ce ei nu pot alege?

In asta se rezuma teologia NP calvinista!

Daca asta nu seamana a HELL, nu stiu a ce altceva seamana!

Cu Dumnezeul Bisericii, descris in Scriptura, in nici un caz!

Doamne fereste!

horizontal rule

Draga Ana,

 

Iti multumesc pentru portia de ris pe care am facut-o in urma mesajului si comentariului apologetic ortodox pe care mi l-ai facut.  A trebuit sa recitesc din nou mesajul, pentruca nu m-am putut opri din ris. NU am stiu ca esti asa de glumeata, mai bine zis lumeasca (cum se mai spune la baptisti).

 

Ti-am mai sugerat sa ramai la ce stii, pentruca TEOLOGIA nu este o ARTA CULINARA,  in care orice oala sa poata fi folosita la fiert oua. Ramai la oalele din bucataria ta si lasa teologia, ca o sa ne bagi in pamint nu de nervi ci de ris.

 

Multumesc pentru complimentul pe care mi l-ai facut referitor la schizofrenie, este o lauda de onoare asemanatoare cu cea facuta de surioara ta de a fi impertinent. Intr-adevar sunte-ti doua surori emancipate, care baptismul l-ati uitat si ortodoxismul nu l-ati invatat.............

 

Referitor la lista pe care ai compus-o esti de laudat. Daca si la compunere ai fost tot asa de buna, nu este de mirare unde ai ajuns la o virsta mai inaintata, la imagini pictate ca sa poti invata teologie ortodoxa. Si fetita mea mai mica tot la acest nivel de carti colorate este, incercind sa invete viata animalelor, bunele maniere, asa cum va invata TRADITIA din biserica unde ai aderat.  

 

Pentruca nu ai studiat teologie, insa incerci sa faci corectari teologice (hahahahahha..), trebuie sa-ti fac observatia ca exista o diferenta intre Calvinism si Calvin. Stii ca exista o diferenta intre Feminism si Femeie??? IN caz ca nu stii diferenta, am sa-ti explic in citeva cuvinte; Calvinismul a aparut dupa moartea lui Calvin, fiind bazat pe o serie de doctrine teologice in Teologia Sitematica, la subiectul Soteriologic. Si pentruca iti scriu pe alta limba....uita si traducerea: Calvinismul este un sistem teologic cu referinta la doctrina Mintuirii.

 

Caius nu il sustine pe Calvin, ci Caius sustine doctrina Calvinista in ce priveste Mintuirea, care defapt nu isi are inceputul in Calvin ci in Augustin, la secolul IV. Iar lui Augustin nu i-a venit ideia aceasta in cap peste noapte, pentruca a fost invatatura Paulina, Apostolul Neamurilor, ucenicul lui Cristos.

 

Avind in vedere ca lista pe care ai formata, in urma iluminarii pe care ai avut-o prin citirea mesajului meu, comentariile pe care l-ai facut sunt dovada prostiilor pe care le-ai putut intelege in urma folosirii ochelarilor Ortodocsi.

 

Am obsevat ca esti obsedata cu termenul biblic „ALES”,  la care iti pot spune cea ce un alt mare predicator baptist a spus la un studiu Biblic. Era un studiu despre „Alegerea lui Dumnezeu”  la care un frate se ridica in picioare si spune: „Fratilor sa nu cadem in plasa predestinatiei!” La care fratele Cure Simion (fost profesor la seminarul Baptist) a spus: „Frate nu te necaji degeaba ca si asa nu esti ales.” Acesta esti si raspunsul meu la observatiile pe care le-ai facut despre alegere. „Nu te emancipa degeaba ca si asa nu esti ALEASA.”

 

Am observat ca nu vrei nimic pe degeaba, asa ca continua sa-ti pupi moastele, sa faci fum cu lumanari, si ce mai faci tu pe ascuns in camaruta ta, pentruca nu se supara nimeni. Daca nu ai studiat teologie, nu ai fi avut cum sa stii diferenta intre a fi deacord cu niste puncte teologice (Calvinism) si a fi deacord cu omul (Calvin).

 

„Daca as fi calvinista, as zice ca asta nu e FAIR!

Dumnezeu alege (eu nu pot face NIMIC), Dumnezeu pregateste si faptele bune in care sa umblu. Unii sunt norocosi, asta este! „ (ANA)

 

Cu ce sunt eu devina in ce priveste mesajul Scripturi? Tu ma condamni pentru folosirea Scripturi de parca eu am inventat versetele pe care le-am citat. Combate Scriptura nu mesagerul.........

 

„Daca asta nu seamana a HELL, nu stiu a ce altceva seamana!” (ANA)

 

Inca nu ai ajuns sa cunosti ce este HELL (IAD), insa cit de curind o sa te intilnesti cu multe din moastele pe care le-ai adorat si o sa va impartasiti experienta si greseala Ortodoxiei. Jetfa lui Cristos a fost oferta gratis a lui Dumnezeu pe care nu o sa o poti cumpara niciodata. Nu o sa poti face nimic ca sa primesti alegerea lui Dumnezeu.

 

Probabil ca din cauza asta iti place mai mult TRADITIA decit SCRIPTURA. Traditia te invata ca poti sa fi independenta, sa-ti alegi tu ce vrei in viata. Scriptura te invata ca Dumnezeu a facut alegerea, nu inventia mea, si nici a lui Calvin, este inventia si lucrarea Dumnezeirii.

 

Mai bine un schizofrenic mintuit, decit un afumat pierdut.

 

Coram Deo!

 

Caius Obeada

Apologet Baptist

 

www.voxdeibaptist.org

www.voxdeibaptist.com

horizontal rule

Martie 22, 2005

 

De la Costache Grigore

 

Caius Draga eu vad ca Dumnezeu te-a izestrat cu multa intelepciune,si acest lucru ma bucur. Referitor la intrebarea pe care eu a-m ceruto este foarte simpla, de exzemplu ;Acest om trezit,nascut din noua,in urma recunoastrii pacatului, si cerintei ca Cristos sa intre in viata sa,devine un copil al lui Dumnezeu pecetluit cu pecetea Duhului Sfint.Acest om trebuie sa depuna marturie in fata marturilor vazuti si nevazuti(care este Dumnezeu si ingerii Lui) prin apa botezului marturisind ca il urmeaza pe Cristos pina la capatul vietii sale, asa cum a facuto Apostolii si toti copii lui Dumnezeu dealungul veacului".Caius eu cred ca nu te superi, de complectarea mea.

horizontal rule

Draga  Grigore,

 

Eu nu am dece sa ma supar, mai ales ca nu depinde de mine cine si cind un credincios ar accepta doctrinele baptiste. Scriptura, prin porunca Domnului Isus ne da responsabilitatea vestirii, a evanghelizari pina la capatul pamintului. Cine vor fi cei chemati si cind, eu nu stiu, insa datoria pe care o am este destul de clara si nu necesita prea multa interpretare teologica – Matei 28:19-20.

 

Ai facut urmatoarea afirmatie:

 

„Acest om trezit,nascut din noua,in urma recunoastrii pacatului, si cerintei ca Cristos sa intre in viata sa,devine un copil al lui Dumnezeu pecetluit cu pecetea Duhului Sfint.” (Grigore)

 

Pentruca Ana a incercat sa redea o succesiune a evenimetelor in procesul Mintuirii, am sa redau procesul Mintuirii in sistemul Calvinist. Trebuie sa fac o paranteza si sa spun ca din punct de vedere istoric, cea ce noi cunoastem a fi sistemul Soteriologic Calvinist, in realitate este sistemul Augustinian. Augustin la secolul IV pe o perioada de peste 20 de ani a combatut Pelegianismul, care in mare parte este asemanator cu cea ce Biserica Ortodoxa in zilele noastre crede. Biserica Primara a secolului IV a condamnat Pelegianismul si Semi-Pelegianismul imbratisind doctrina Predestinarii, care mai tirziu a fost pusa deoparte in favoarea noului curent teologic Semi-Pelegianst.

 

Dar ca sa nu va obosesc cu istoria conceptului Soteriologic, am sa trec direct la o explicare pe puncte asa cum ar fi avut loc fiecare eveniment in timp. Inainte de a explica acest proces, va redau un verset preparator din 1 Petru 1:13 unde scrie:

 

„De aceea, incingeti-va coapsele mintii voastre...”

 

Cea ce am sa scriu sunt lucruri grele pe care unii in slabiciunea mintilor lor le resping si sunt impotrivitori. Nu cer nimanui sa fie deacord cu cea ce am scris sau voi scrie vre-odata, insa cercetati Scripturile si lasati pe Duhul Sfant sa va lamureasca. Tot Petru scrie despre scrierile lui Pavel:

 

„...cum v’a scris si prea iubitul nostru frate Pavel, dupa intelepciunea data lui, ca si in toate epistolele lui, cind vorbeste despre lucrurile acestea. IN ele sint unele lucruri grele de inteles, pe cari cei nestiutori si nestatornici le rastalmicesc ca si pe celelalte Scripturi, spre pierzarea lor.” II Petru 15-16

 

Schita firului sau procesului Augustinian este prezentat in felul urmator:

 

1. Dumnezeu (in consiliul Dumnezeirii) inainte de intemeierea lumii, i-a decizia de a crea fiinta umana si cu tot necesarul trairii si existentei lui (cosmosului). In acest consiliu, se ajunge la cunoasterea ca omul creat intr-un stat facultativ de libera alegere, la ispita diavolului va cadea. Pre-stiinta lui Dumnezeu, punind in fata evenimentele care aveau sa ia loc, in planul si stiinta Sa ia decizia de a crea un plan de Mintuire prin care sa salveze o portine din cea ce avea sa fie pierdut prin pacat.

 

2. Avind in vedere ca Dumnezeu a vrut sa creeze fiinte libere, cu facultatea mintala libera, in ciuda posibilitatii coruptiei pacatului, isi continua planul, decizind planul de Mintuire care include jertfa Crucii lui Cristos.

 

3. Dumnzeu in pre-stiinta Sa a cunoscut ca legamintul pe care avea sa-L faca cu Adam va fi incalcat, Adam reprezentantul rasei umane in fata alegerii binelui si al raului, la ispita sarpelui cade in pacat, alegind neascultarea. Dumnzeu fiind in cunostinta de toate evenimentele istorice a omenirii, si in mod special caderea lui Adam si condamnarea la moarte a intregii rasei umane, in HARUL Sau decide ca un numar ales sa fie chemat, ales la mintuire. Din numarul celor care aveau sa traiasca pe fata pamintului, Dumnezeu inainte de intemeierea lumii, in planul divinitatii, dupa buna placere a voiei Sale, alege un numar de oameni care sa-i reabiliteze, prin HARUL Sau sa le dea a doua sansa de viata prin Cristos. IN acest context are loc alegerea de care Pavel ne scrie in Efeseni.

 

4. Alegerea facuta din vesnicii nu are in vedere pre-stiinta lui Dumnezeu in sensul ca daca Dumnzeu ar fi chemat pe cineva la credinta, pentruca El ar fi stiut mai dinainte cine il va alege si cine il va respinge. Teoria Arminista foloseste acest argument. Pavel ne scrie in Romani 9 ca alegerea a fost facuta fara sa fi luat in considerare faptele, ci pur si simplu alege o lista de oameni dupa buna placere a lui Dumnezeu. Nimeni nu v-a putea sa explice in baza carui fapt sau lucru a facut Dumnzeu alegerea? Cea ce Scriptura ne spune este ca a facut-o in urma bunei vointe Sale.   

 

5. In timp, dupa sedinta (consiliu Dumnezeirii), planul Creatiei incepe sa ia loc, evenimentele capitolului unu din Geneza sa ia loc.

 

6. Dumnezeu creaza pe om, face legamint cu el prin care Dumnezeu dadea binecuvintare si viata vesnica intregii rasei umane, daca Adam ar fi ascultat de Dumnzeu. La testul ascultariii, Adam si Eva cad, moartea fiind consecinta neascultarii.

 

7. Avind in vedere ca toti au pacatuit si au fost lipsiti de viata vesnica, planul Mintuirii incepe sa fie implimentat, incepind cu primul act prin care Dumnezeu aduce o jertfa vie,  facind acoperamint celor doi care erau goi.

 

8. Trecind peste firul istorie si ajungind la era Bisericii, fiecare copil a lui Dumnzeu si-a primit chemarea din vesnicii, in planul consiliului Dumnezeiesc. La timpul potrivit Dumnzeu implementeaza nasterea din nou.

 

9. Nasterea din nou ca sa fie produsa in viata unui om este nevoie de elementul CREDINTEI. Credinta este un dar a lui Dumnezeu (Ef. 2:10) care vine in urma auzirii  Cuvintului lui Dumnzeu adica Scriptura. Un om care este ales de Dumnezeu, la timpul potrivit, in urma auzirii Cuvintului lui Dumnezeu, primeste o injectie a Credintei.

 

10. Cel ales, in urma primirii CREDINTEI, primeste nasterea din nou sau trezirea spirituala, de la moarte spirituala la viata. Pina aici acest proces este un proces Monergistic, in care Dumnezeu lucreaza fara asitenta liberii alegeri a omului. Acesta este cadoul Divinitatii la viata, un cadou dat selectiv la cine El a ales din vesnicii. Aici trebuie inteles si recunoscut ce inseamna HAR.

 

11. Omul trezit, imbuimacit de realitatea pacatului, de existenta unei vietii noi in Cristos, este pus in fata unei alegeri a vietii. In aceasta faza un om nascut din nou cu o doza egala de credinta data fiecarui om ales, este pus in fata alegerii. Acest om coplesit de buna vointa a lui Dumnze, de jertfa Crucii, si planul de Mintuire a lui Dumnzeu, isi recunoaste pacatele, isi pleaca genunchi in fata Crucii lui Cristos, implorind iertare, mingaiere si dorinta de al urma pe Cristos pina la capatul vietii sale.

 

12. Acest om nascut din nou, care isi recunoaste starea de pacat, cere intrarea lui Isus in viata lui ca Domn si Mintuitor, primeste pecetlea Duhului Sfant, primeste o serie de daruri spirituale spre folosul altora in contextul Bisericii Domnului, marturisind pe Cristos ca  Domn si Mintuitor.

 

13. Aceasta noua creatura isi incepe umblarea cu Cristos, Duhul Sfant incepind procesul sfinteniei, a desavirsirii.

 

 

Dupa cum se poate vedea, nasterea din nou ia loc inainte de acceptarea lui Cristos in viata lui. Fara nasterea din nou nu se poate produce trezirea care il face sa vada realitatea starii de pacat in care exista. In acest plan de Mintuire in primul rind este:

 

ALEGEREA

CHEMAREA

NASTEREA DIN NOU / TREZIREA

RECUNOASTEREA PACATELOR

ACCEPTAREA LUI CRISTOS CA DOMN SI MINTUITOR

PECETEA DUHULUI

DARURILE SPIRITUALE

INCEPEREA DESAVIRSIRII DUPA ASEMANAREA CHIPULUI LUI CRISTOS

VESNICIA

 

Ca timp exact cind are loc fiecare pas nu se poate determina, insa in mare acesta este intelegerea Augustina in ce priveste Planul Mintuirii. Aceasta este si incredintatrea Baptista de la infiintarea istorica sub numele sau mai bine zis de porecla de Baptisti. Daca citesti Marturisirea de Credinta de la anii 1600 vei vedea ce au crezut si marturisit Baptistii, inainte ca sa fi aluncat pe panta alegerii libere, a influentei Arministe.

 

Sper ca prin aceasta lista sa clarific unele puncte care nu au fost intelese in trecut in ce priveste doctrina Soteriologica Calvinsta.

 

Coram Deo!

 

Caius Obeada

Apologet Baptist

 

www.voxdeibaptist.org

www.voxdeibaptist.com

horizontal rule

sus

Ce este nou?

Misiunea Vox Dei vă urează Sărbători Fericite alături de cei dragi!

CHAT Creştin!

 

FORUM

 

Pe pagina de Resurse Baptiste a site-lui, veţi găsi o serie de subiecte de studiu:

 

Apologetică

Biografii

Etică

Istorie Creştină

Scrieri Primele Secole

Teologie Sistematică

 

Pe pagina de Teologie Sistematică puteţi găsi o serie de articole la subiectele doctrinare despre:

 
HRISTOLOGIE (doctrina despre persoana lui Isus Hristos)
 
PNEUMATOLOGIE (doctrina despre Duhul Sfânt şi alte duhuri)
 
ANTROPOLOGIE (doctrina despre om, aşa cum a fost creat el)
 
HAMARTIOLOGIE (doctrina despre păcat)
 
SOTERIOLOGIE (doctrina despre mântuire)
 
BIBLIOLOGIE (doctrina despre Biblie)
 
COSMOLOGIE (doctrina despre creaţie şi istorie)
 
ECLESIOLOGIE (doctrina despre trupul lui Hristos - Biserica)
 
ESCATOLOGIE (doctrina despre lucrurile viitoare - sfârşitul)
Newsletter gratuit!

Apasă aici dacă doreşti să primeşti lunar pe email notificări despre apariţia următorului număr al Publicaţiei de Apologetică

 

Cartea de Oaspeţi

Semneaza in Cartea de Oaspeti

Apasă aici pentru a semna sau vizualiza Cartea de Oaspeţi


 Înapoi Înainte
Copyright © 2003-2006 Vox Dei Baptist Ministries. Toate drepturile rezervate