Hartă Site Contact Despre noi FORUM
 Iulie 2005
 


Iulie 2005
Arhiva editurii
Caută în site

EDITORIAL
Apologetică
Teologie
Istorie
Pastorală
Cartea Creştină
Pagina de Umor
Mărturisiri
Proiectul Betania
Mass-Media
Ştiri
POŞTA REDACŢIEI

Colaboratorii

Editura Cartea Creştină, Oradea

Radio Vocea Evangheliei

Asculta Radio Vocea Evangheliei LIVE! Pentru a putea asculta transmisia aveti nevoie de Real Player, care poate fi downlodat gratuit de la www.real.com

Ascultă RVE Live!

Fundaţia Osana, Constanţa

Citeşte Biblia online!

Citeşte Biblia Online!

 

 

 

 

Ce puteţi citi în acest număr:

 

Editorial - Fiţi sfinţi căci Eu sunt sfânt

[apasă aici]

Saudiţii conduc cele mai rele suprimări asupra creştinilor din decadă

[apasă aici]

Sfinţenia în Biserica Timpurie

[apasă aici]

Hristologie - Dr. Benjamin Cocar (continuare)

[apasă aici]

Protestanţii Turciei se confruntă cu atacuri şi ameninţări anti-misionare

[apasă aici]

Trilogia de Francis Schaeffer

[apasă aici]

Hermeneutica Apostolică şi Doctrina Evanghelică a Scripturii

[apasă aici]

Pagina de umor!!!

[apasă aici]

Al optulea Conciliu Ecumenic

[apasă aici]

Botez Nou-Testamental la Constanţa

[apasă aici]

Albinuţele Betaniei

[apasă aici]

Istorie Baptistă

[apasă aici]

Poşta Redacţiei

[apasă aici]

horizontal rule

[apasă aici]

horizontal rule

Apasa aici ca sa mergi pe Forumul Misiunii Vox Dei!

 

Subiecte interesante din această lună

 

Sf. Augustin ca exeget

 

Lucrările exegetice ale lui Augustin sunt comentarii asupra Genezei (primele trei capitole), Psalmii, Evanghelia şi Prima Epistolă a lui Ioan, Predica de pe Munte, Epistolele către Romani şi Galateni, şi o Armonie a Evangheliilor. Multe dintre comentariile sale, ca cele ale lui Hrisostom, sunt omiletici expozitive predicate adunării sale la Hippo; toate sunt mai degrabă practice decât gramaticale şi critice. El a acoperit doar primele cinci versete din primul capitol din Romani, şi a găsit comentariile sale atât de elaborate, încât, de frica imenselor proporţii a unui comentariu asupra întregii Epistole, el s-a retras de la această sarcină. Alte scrieri ale lui Augustin abundă în citate din Scriptură şi în expuneri potrivite. Controversele sale cu Manichaeanii şi Donatiştii erau adaptate specific pentru a oferi cunoştinţa Bibliei, şi îndemânatice în folosirea lor. [apasă aici]

horizontal rule

Al patrulea Consiliu din Constantinopole: 869-870

 

Acest consiliu, denumit ca al optulea consiliu ecumenic de canonicii vestici, nu este găsit în nici una dintre colecţiile canonice ale Bizantinilor; actele şi canoanele sale sunt ignorate în întregime de ei. Cărturarii moderni au arătat că acesta a fost inclus în lista consiliilor ecumenice doar mai târziu, adică, după secolul unsprezece. Am decis să includem consiliul, de dragul întregirii istorice. Împăratul Basil I şi patriarhul Ignaţiu, după ce a fost restaurat in vederea sa a Constantinopolului, i-a cerut Papei Nicholas I să cheme un consiliu pentru a decide cu privire la episcopii şi preoţii care au fost ordinaţi de Photius. El a avut loc la Constantinopole după ce delegaţii Papei Hadrian II au ajuns, care între timp l-au succedat pe Nicholas. Aceşti delegaţi au fost Donatus, Stephen şi Marinus şi ei au prezidat consiliul. El a început în catedrala din Hagia Sophia în 5 octombrie 869. A zecea şi ultima sesiune a fost ţinută în 28 februarie 870, când 27 de canoane au fost citite şi aprobate de consiliu. Toţi cei care au vrut să semneze Liber satisfactionis, care au fost trimişi de Papa Hadrian II, au fost admişi la consiliu. Relatarea făcută de Anastasius conţine lista autentică a celor care au semnat actele consiliului. Împăratul Basil I şi fiii săi, Constantine şi Leo, au semnat actele după patriarhi şi în acelaşi an în care au promulgat deciziile consiliului, după ce au dat un decret cu acest scop. [apasă aici]

sus

horizontal rule

Sfinţenia în Biserica Timpurie

 

Există două grupări majore în biserica timpurie: Biserica Apuseană şi Biserica Răsăriteană. Când spun Apusean şi Răsăritean mă refer la lumea Mediteraneană. Gândiţi-vă la o linie imaginară care trece de la nord la sud prin Marea Adriatică, divizând Marea Mediteraneană în jumătate. Biserica Apuseană ar fi în vestul acelei linii şi Biserica Răsăriteană la estul liniei. Roma era centrul Bisericii Apusene, care avea să devină mai târziu Biserica Romano-Catolică din care a provenit mişcarea Protestantă ca un protest împotriva Catolicismului. Atât Catolicismul cât şi Protestantismul aparţini Bisericii Apusene. Această ramură din biserica timpurie vorbea şi scria în latină. [apasă aici]

horizontal rule

Rick Gage extinde Evanghelia din Georgia către Rusia 

 

Evanghelistul Rick Gage a umplut stadioane de fotbal pentru mai mult de o decadă în micile oraşe din America. În acelaşi timp, lucrarea lui a atins regiunile îndepărtate ale Rusiei. În Swainsboro, Ga., cu o populaţie de doar 6.943, cei din districtul Emanuel au fost uimiţi când mii de oameni au umplut Stadionul Tiger de la Liceul Swainsboro pentru o cruciadă de patru seri – şi 878 de decizii spirituale au fost făcute, incluzând 524 de profesări de credinţă de prima dată. Mai mult de 40 de biserici au lucrat împreună în ceea ce pastorii spun că este cel mai mare sens de unitate şi spirit în cooperarea pentru iubirea şi câştigarea oamenilor văzuţi vreodată în ţară. Cruciada a fost absolut cea mai minunată mişcarea a lui Dumnezeu pe care a experimentat-o această ţară”, a spus Jamie Archer, pastor al Blundale Baptist Church şi co-director al cruciadei. Lucrând în tandem cu Directorul Russell Collins pentru mai mult de un an, ei au înrolat peste 200 de membrii de comitet a căror rugăciuni şi lucrări au ajutat la deschiderea inimilor din lungul ţării. [apasă aici]

horizontal rule

 

Preexistenţa lui Isus Hristos
 

Existenţa pre-întrupată a lui Hristos poate fi „doar o simplă inferenţă contemplativă inversată faţă de slava spirituală a Hristosului prezent” (Deissmann); cu certitudine expresia sa cea mai clară este găsită în scrierea târzie care reflectă asupra afirmaţiei rudimentare mesianice, chiar adoptive despre Hristos în comunitatea creştină primitivă (Fapte 2:22‑23; 10:38). Cu toate acestea preexistenţa este cel puţin implicată în cuvintele lui Isus: „Fiul omului a venit”; stăpânul viei „încă mai avea… un fiu preaiubit: în cele din urmă l-a trimis pe el”. Aceasta este explicită în spusele atribuite lui Isus în Evanghelia lui Ioan: „Eu am venit din cer”; „Slava pe care am avut-o cu tine înainte de întemeierea lumii”. [apasă aici]

sus

horizontal rule

Sunt iubită şi acceptată aşa cum sunt

 

"Stiu ca sunt iubita si acceptata asa cum sunt. si mai stiu ca atunci cand viata mea se va sfarsi voi fi cu Dumnezeu. Cred ca relatia cu Dumnezeu este o relatie de moment cu moment, nu de zi cu zi neaparat Doamne stiu ca sunt pacatoasa si am nevoie de iertarea ta, te rog sa vii in viata mea sa-mi ierti pacatele si sa faci din mine ceea ce tu doresti." [apasă aici]

horizontal rule

Istorie Baptistă

De la fondarea biserici creştine până în prezent

de J. M. Cramp, D.D. (1796-1881)

 

PERIOADA OBSCURĂ, DIN ANUL 604 PÂNĂ ÎN 1073 D. HR.

 

Manichaeanii – Precauţii pentru student – Toţi oponenţii botezării pruncilor nu erau Baptişti – Relatare despre Paulicieni – Părerea lor despre botez

 

Unii s-ar putea mira că până acum nu am spus nimic despre Manichaeani, o sectă care a apărut prima dată în observare în ultima parte a secolului al 3lea, şi a continuat în existenţă, dacă e să-i credem pe istorici, 1000 de ani sau mai mult. Ei au fost acuzaţi de negarea botezului pruncilor. Dar dorim să se înţeleagă că noi îi considerăm numai pe aceia Baptişti, în sensul Noului Testament al acelui termen, care păstrează botezul ca un ritual care este obligatoriu pentru toţi credincioşii, şi îl refuză la toate celelalte persoane. Acum, Manichaeanismul era un compus de filozofie Orientală şi Creştinism. Entuziastele şi sălbaticele speculaţii în care Manes s-a consolat erau rău fondate în motiv precum şi în Scriptură, şi în mod drept intitulate autorul lor de apelativul „fanatic”. El a integrat porţiuni felurite din Creştinism în sistemul său incompatibil, şi prin urmare partida a fost pusă în rândul ereticilor, deşi, aşa cum gândim noi, cu mică proprietate. Ereticii, aşa cum sunt numiţi ei, erau despărţitori din stabilita sau Catolica Biserică. Manes a dat naştere la un trup independent, pe principii total originale, şi ar trebui să fie pus în aceiaşi listă ca Mahomed şi alţi fondatori de sisteme. Se spune că el a admis botezul şi Cina Domnului printre serviciile impuse asupra urmaşilor săi; dar Cina era celebrată cu apă în loc de vin, botezul era opţional; doar cei care vroiau erau botezaţi; aceia care nu îl doreau nu erau refuzaţi de la calitatea de membru din cauza aceasta, şi pruncii erau excluşi de la participarea în ritual. După aceste explicaţii nu ar fi considerat străin faptul că noi ne-am abţinut de la a clasifica Manichaeanii cu cei care revitalizau religia primitivă  [apasă aici]

sus

 

 

 

Iată ce vă propunem pentru numărul din Februarie 2005 al Publicaţiei de Apologetică:

 

La Pagina de Apologetică: Controversa Palamită (iniţiată de Sf. Grigore Palamas) şi influenţa ei asupra teologiei ortodoxe.

 

La Pagina Pastorală: Acoperământul capului la femei şi rolul acestuia în Sfânta Scriptură.

 

La Pagina de Istorie: continuarea manualului de Istorie Baptistă de J. M. Cramp (D.D.) (1796-1881), un renumit istoric baptist care tratează toate amănuntele istoriei mişcării Baptiste de la fondarea bisericii  creştine primare şi până în prezent. Luna viitoare veţi putea citi despre PERIOADA OBSCURĂ, DIN ANUL 604 PÂNĂ ÎN 1073 D. HR. - Reforma religioasă în Europa – Canoanele de la Orleans – Arras – Berengarius – Anecdote amestecate.

 

La Pagina de Mass-Media: Interviuri noi din cadrul emisiunii Vieţi Transformate, difuzate iniţial de Radio Vocea Evnagheliei Timişoara, oferite Publicaţiei noastre prin intermediul lui Ioan Ciobotă.

 

La Pagina de Teologie: Dr. Benjamin Cocar continuă cursul său despre Hristologie, un studiu care se concentrează asupra Persoanei şi lucrarea Domnului Isus Hristos. Luna viitoare vom privi la aspectul naşterii din fecioară a Domnului Isus Hristos, precum şi la profeţiile legate de naşterea Sa.

 

Aşteptăm în continuare scrisorile şi emailurile dumneavoastră prin care să ne scrieţi, să comentaţi, sau să ne puneţi orice întrebare cu privire la materialele prezentate în aceste pagini. Multe din întrebări vor putea fi răspunse în cadrul paginii de Poşta Redacţiei. Mulţumim tuturor acelora care ne trimit comentariile, sugestiile şi opiniile lor, precum şi întrebările la care sperăm că am răspuns în mare parte la toţi cei care ne-au scris. Dumnezeu să vă binecuvânteze!

 

Nu pierdeţi deci numerele următoare

ale Publicaţiei de Apologetică

pentru a afla mai multe detalii!

sus

 


Ce este nou?

Pagina de umor!

O inimă veselă înseninează faţa (Prov. 15:13), şi este un leac bun (Prov. 17:22). Prea multă învăţătură nu duce la multă bucurie... Accesaţi pagina de umor pentru a vă descreţii frunţile. Detalii aici!

 

Pagină de căutare!

Prin intermediul acestei pagini ai posibilitatea de a căuta diverse articole, subiecte de interes, precum şi pasaje din Scriptură. Apasă aici!

 

CHAT Creştin! Aici poţi să vorbeşti online pe teme de Apologetică, Teologie sau să îţi faci prieteni noi. Tot ce trebuie să faci e să intri cu un user (de preferinţă numele tău mic) apăsând aici.

 

FORUM de discuţii pe teme Teologice, Apologetice şi discuţii libere!

[apasă aici pentru detalii]

 

Pe pagina de Resurse Baptiste a site-lui, veţi găsi o serie de subiecte de studiu:

 

Apologetică

Biografii

Etică

Istorie Creştină

Scrieri Primele Secole

Teologie Sistematică

 

Pe paginile fiecărui subiect de studiu găsiţi o serie de articole de interes.

 

Pe pagina de Teologie Sistematică puteţi găsi o serie de articole noi la subiectele doctrinare despre:
 
HRISTOLOGIE
(doctrina despre persoana lui Isus Hristos)
 
PNEUMATOLOGIE
(doctrina despre Duhul Sfânt şi alte duhuri)
 
ANTROPOLOGIE
(doctrina despre om, aşa cum a fost creat el)
 
HAMARTIOLOGIE(doctrina despre păcat)
 
SOTERIOLOGIE
(doctrina despre mântuire)
 
BIBLIOLOGIE
(doctrina despre Biblie)
 
COSMOLOGIE
(doctrina despre creaţie şi istorie)
 
ECLESIOLOGIE
(doctrina despre trupul lui Hristos - Biserica)
 
ESCATOLOGIE
(doctrina despre lucrurile viitoare - sfârşitul)
 
Apasă pe titluri pentru a accesa paginile cu aceste subiecte
Newsletter gratuit!

Apasă aici dacă doreşti să primeşti lunar pe email notificări despre apariţia următorului număr al Publicaţiei de Apologetică

 

Cartea de Oaspeţi

Apasă aici dacă doreşti să semnezi sau să citeşti Cartea noastră de Oaspeţi.


 


 Iulie 2005 | Arhiva editurii | Caută în site 
Copyright © 2003 Vox Dei Baptist Ministries. Toate drepturile rezervate